افزایش سوخت و ساز بدن بعد از سی سالگی

افزایش سوخت و ساز بدن بعد از سی سالگی

بعد از سی سالگی بدن سوخت و ساز کمتری نسبت به گذشته دارد ، در واقع متابولیسم بدن برای سوزاندن مواد غذایی و تبدیل به انرژی کاهش می یابد، هرچند که ما نمی توانیم سن و سال، جنسیت و ژنتیک خود را تغییر دهیم اما راه‌های دیگری هم برای افزایش سرعت سوخت و ساز وجود دارد.

مثلا دریافت یک رژیم غذایی از متخصص تغذیه و استفاده از راه کارهای مختلف برای افزایش میزان سوخت و ساز می تواند در تسریع این روند کمک کند و مارا از عوارضی مانند چاقی محفوظ بدارد.

برای رسیدن به هدف افزایش سوخت و ساز هم به ورزش و هم رژیم غذایی باید توجه کرد، در واقع علاوه بر تحرک نیاز به رعایت یک رژیم غذایی متعادل دارید تا بتوانید به میزان قابل توجهی سوخت و ساز خود را افزایش دهید.

همانطور که اشاره شد ، پس از سی سالگی سوخت و ساز بدن کند می شود.

در چنین شرایطی کاهش وزن با مشکل روبه رو می شود و در واقع کم کردن وزن در این سن بسیار دشوار است، باید سعی کنید تا راه کارهایی را ارائه کنید که زودتر لاغر شوید و یا اینکه از چاق شدن جلوگیری نمایید .

اگر می خواهید سوخت و سازتان قویتر شود این راهکارها را انجام دهید .

افزایش سوخت و ساز بدن بعد از سی سالگی

البته این راهکار برای افراد زیر سی سال هم توصیه می شود و تمامی موارد برای آن ها نیز مفید خواهد بود

این عادات را در برنامه های روزانه خود بگنجانید :

  • روزانه دو فنجان قهوه بنوشید
  • خوردن تخم مرغ آب پز برای صبحانه
  • چای سبز و آب به جای نوشابه
  • مقدار زیادی غذاهای تند گرم .
  • حداقل سی دقیقه در روز ورزش .
  • سعی کنید شام شما بیشتر گوشت سفید خصوصا سینه مرغ باشد

این روش های ساده را انجام دهید و بعد از مدتی شاهد سلامتی و افزایش سوخت و ساز بیشتر باشید .

به کمک متخصص تغذیه غرب تهران می توانید از رژیم های اصولی بهره مند شده و از زیبایی اندام خود لذت ببرید.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صمدپور

درباره نویسنده

drsamadpour
خدمات دکتر صمدپور: ارائه برنامه غذایی تخصصی ویزه دوران بارداری و شیردهی، کودکان چاق یا کم وزن، سالمندان و ورزشکاران ارائه برنامه غذایی تخصصی ویژه بیماران دیابتی، قلبی، کلیوی، گوارشی و کبد چرب رفع چاقی موضعی و کاهش سایز در تمام نقاط بدن با جدیدترین دستگاه لاغری

پاسخ

18 − هشت =