انتخاب غذاهای سالم در سفرهای کاری

انتخاب غذاهای سالم در سفرهای کاری:

سبک زندگی به گونه ای شده که هر روزمان به کار و فعالیت می گذرد و گاهی از خوردن غذاهای سالم غافل می شویم. به همین خاطر، بهتر است مصرف کربوهیدرات را به حداقل برسانیم و‌ در مقابل، پروتئین بیشتری را در وعده های غذایی مان بگنجانیم.

غذای سالم در سفر کاریغذاهای بین راهی

به نظر می رسد در جاهایی مانند رستوران ها و یا فرودگاه ها، غذاهای مغذی و سالم کمتری به فروش می رسد، اما شما می توانید با آگاهی، فست فودهای سالم را برای خوردن انتخاب کنید.

در فرودگاه ها معمولا غذاهای فست فودی و هله هوله را به مسافران ارائه می دهند. با این حال، بسیاری از فرودگاه ها رستوران هایی دارند که در آن ها غذاهای سالم و ‌مغذی سرو می‌ شوند.

انتخاب تغذیه مناسب سفر

هنگام انتخاب مواد غذایی و یا اسنک، حتما به مغذی بودن آن نیز اهمیت دهید. از خودتان بپرسید که غذایی که انتخاب می کنید تا شما را سیر کند، به حفظ‌ وزن سالم شما نیز کمک می کند؟

وعده های غذایی که سرشار از فیبر، پروتئین و چربی های سالم هستند، نسبت به غذاهایی که پروتئین کم و در مقابل کربوهیدرات بالایی دارند، می توانند شما را برای مدت طولانی تری سیر‌ نگه دارند.

در نتیجه، مصرف مواد غذایی و وعده های سرشار از فیبر و‌ پروتئین را در الویت قرار دهید.

دکتر کورش صمدپور  متخصص تغذیه غرب تهران، با ارائه برنامه غذایی تخصصی به ویژه برای بیماران دیابتی و گوارشی و … ، کاهش و تثبیت وزن، همراه با اصلاح الگوهای تغذیه ای و دیگر خدمات مربوطه توانسته رضایت مراجعان خود را تامین نماید. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی می توانید با شماره های: 44976772 – 44979044 – 44976877 تماس حاصل نمایید . یا به آدرس اینستاگرام مراجعه نمایید. 

 چه بخوریم؟

هنگام مراجعه به رستوران فرودگاه، سعی کنید بشقاب حاوی سبزیجات پخته شده و ‌تازه، به همراه غذاهای پروتئینی مانند سالاد با مرغ گریل یا تخم مرغ پخته، سفارش دهید.

مغزها و آجیل، پنیر و آووکادو حاوی مقادیر خوبی چربی هستند و باعث احساس پر بودن و سیری در شما می شوند.

هنگام خرید خوراکی، مواد غذایی با کمترین میزان فرآوری و در مقابل سرشار از فیبر و پروتیین را انتخاب کنید. موادی از قبیل:

  • مغزها و آجیل مانند گردو ، بادام و …
  • پنیر
  • کره بادام زمینی و میوه
  • تخم مرغ پخته شده
  • سبزیجات

علاوه بر موارد گفته، توصیه می شود مصرف نوشیدنی های پر کالری و قندی از جمله نوشابه، کافئین و‌نوشیدنی های انرژی زا را کنار بگذارید و در مقابل، آب و چای یا دمنوش های گیاهی را جایگزین کنید.

درباره نویسنده

drsamadpour
خدمات دکتر صمدپور: ارائه برنامه غذایی تخصصی ویزه دوران بارداری و شیردهی، کودکان چاق یا کم وزن، سالمندان و ورزشکاران ارائه برنامه غذایی تخصصی ویژه بیماران دیابتی، قلبی، کلیوی، گوارشی و کبد چرب رفع چاقی موضعی و کاهش سایز در تمام نقاط بدن با جدیدترین دستگاه لاغری

پاسخ

10 − 7 =