سلولیت

سلولیت چیست ؟

به انباشته شدن چربی ها به صورتی که حالت فرورفتگی پیدا می کنند و ظاهر پوست را نامناسب می کنند سلولیت گفته می شود که در واقع در سوخت و ساز چربی مشکلی به وجود آمده است و با برخی از مواد سمی در زیر پوست جمع شده اند.این عارضه در خانم ها بسیار شایع است.شاید یکی از دلایل ایجاد سلولیت اضافه وزن باشد اما خانم های زیادی در سرتاسر دنیا با هر نژادی و با وجود داشتن اندام متناسب و لاغر به این عارضه دچار می شوند .

سلولیت باعث می شود پوست پرتقالی در بدن ایجاد شود در صورتی که شما در مقابل آیینه قرار بگیرد می توانید در قسمت پاها این فرورفتگی های پوست را مشاهده کنید.این چربی ها در بافت همبند زیر پوست ذخیره می شوند و این بافت ها را تحت فشار قرار می دهند.

چرا سلولیت در خانم ها رایج است ؟

مردها نسبت به زنان پوست محکم تری دارند و الگوی قرار گیری فیبرهای بافت همبند در زیر پوست متفاوت می باشد به این گونه که فیبرها در آقایان به صورت عمودی قرار گرفته است ولی در خانم ها به شکل متقاطع می باشد.

از دیگر دلایل هورمون هایی هستند که در تعادل ساختن سوخت و ساز بدن تاثیر به سزایی دارند که زنان دچار تغییرات هورمونی بیشتری به نسبت مردان می شوند  به همین دلیل است که سلولیت ممکن است در خانم های لاغر هم به وجود بیاید.

سلولیت

دلایل ایجاد تشکیل سلولیت

علاوه بر مواردی که گفته شد برخی از علل دیگر هستند که در تشکیل سلولیت بی تاثیر نخواهند بود :

مصرف کم مایعات و نخوردن آب کافی

داشتن برنامه غذایی چرب و ناسالم که بهتر است برای داشتن رژیم غذایی مناسب به متخصص تغذیه و رژیم درمانی مراجعه کنید.

مصرف دخانیات

داشتن تحرک کم و ناکافی

در مواردی دلایل ارثی تاثیر گذار هستند

داشتن رژیم های غذایی غلط برای لاغر شدن

نکات تغذیه ایی برای کاهش سلولیت

می توان گفت برطرف کردن سلولیت با داشتن رژیم غذایی مناسب و همچنین تحرک کافی واستفاده از دستگاههای لاغری موضعی امکان پذیر می باشد. در این موارد به افراد توصیه می شود در کنار یک برنامه غذایی مناسب و فعالیت بدنی از دستگا ههای لاغری استاندارد استفاده شود که بصورت موضعی باعث لاغری می شود.در صورتی که شما یک رژیم غذایی کم کالری را پیش بگیرید از تشکیل شدن سلولیت جلوگیری خواهد شد .البته شما باید بدانید که رژیم غذایی نامناسب نمی تواند باعث رفع سلولیت باشد در صورتی که شما رژیم غذایی متناسب و منطقی داشته باشید ، با گذر زمان تراکم چربی ها در تمامی قسمت ها کمتر خواهد شد .

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در کم کردن وزن

بهتر است به جای استفاده از نوشیدنی های شیرین که دارای درصد زیادی شکر هستند، آب را جایگزین کنید.مصرف آب فراوان باعث شست و شوی سم های بدن خواهد شد .از مصرف بیش از اندازه قهوه، شکلات و شیرینی پرهیز کنید و مطمئن شوید که رژیم غذایی شما از فیبرکافی(30گرم در روز) برخوردار است از مصرف غذاهای آماده و چرب، غذاهای حاوی نگهدارنده‌ها و غذاهای فرآوری شده خودداری کنید.

بهتر است سبزیجات و میوه ها را جایگزین رژیم غذایی چرب خود کنید.زیرا پاک کننده های طبیعی و آنتی اکسیدان ها کمک زیادی به کم شدن سموم بدن می کنند و با عث تصفیه بدن خواهند شد. علاوه بر آن به کاهش تخریب بدن توسط رادیکال‌ها کمک می‌کنند بهتر است از مصرف هر گونه دخانیات و همچنین الکل خودداری کنید زیرا تمامی این موارد باعث کم شدن متابولیسم بدن خواهند شد و یا اینکه باعث می شوند سطح ترشح هورمون های بدن و آنزیم ها را تغییر دهد.

با تشکر مدیریت سایت دکتر کورش صمدپور متخصص تغذیه و رژیم درمانی

درباره نویسنده

drsamadpour
خدمات دکتر صمدپور: ارائه برنامه غذایی تخصصی ویزه دوران بارداری و شیردهی، کودکان چاق یا کم وزن، سالمندان و ورزشکاران ارائه برنامه غذایی تخصصی ویژه بیماران دیابتی، قلبی، کلیوی، گوارشی و کبد چرب رفع چاقی موضعی و کاهش سایز در تمام نقاط بدن با جدیدترین دستگاه لاغری

پاسخ

نوزده + 5 =









Call Now Button