چرا چاق نمیشوم؟

چرا چاق نمیشوم؟

دلایل بسیاری وجود دارد تا علت این را بیابید که چرا با وجود خوردن غذاهای زیاد و پرکالری بازهم لاغر میمانید و چاق نمیشوید . ممکن است مشکلات شما در ژنتیک خلاصه شود و یا عادت های بد غذایی داشته باشید این روند با تشخیص یک پزشک تغذیه قابل درمان خواهد بود .

بسیاری از افراد از نداشتن اشتها برای خوردن غذاها شاکی هستند و این عارضه را عامل اصلی لاغری خود میدانند .

اما چرا اشتها کم میشود و یا از بین میرود ؟

اشتها پایه و اساس ژنتیکی دارد ژنتیک میتواند تاثیر به سزایی در لاغر بودن شما داشته باشد معمولا  سن، وزن و رژیم غذایی مادر در طول دوران بارداری وزن کودک را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

همچنین عادت های غلط و یا صحیح غذایی که در دوران کودکی از آن پیروی کرده اید به دوران بزرگسالی نیز منتقل میشود و این امر باعث میشود تا افراد با داشتن عادت های غلط در طول عمر لاغر یا چاق باشند .

پزشک با تشخیص  میزان متابولیسم پایه که  نقش اساسی و تأثیر گذار در مصرف انرژی دارد میتواند تشخیص دهد که بدن شما چه  مقدار غذایی و چه نوعی از آن را احتیاج دارد .

احساس گرسنگی به تعداد سلول‌های چربی وابسته است و اگر این تعداد افزایش یابد میل فرد به دریافت کالری نیز افزایش میابد ، معمولا تولید چربی تا سن شش سالگی فعال است و بعد از آن متوقف میشود در واقع با رسیدن به سن شش سالگی تعداد چربی هایی که بدن تولید کرده اند متوقف میشوند و از این پس تنها کوچک و یا بزرگ میشوند . این عامل دلیل خوبی برای لاغر یا چاق شدن کودکان میشود ، کودکانی که قبل از رسیدن به سن شش سالگی تعداد چربی های کمی تولید کرده باشند دچار لاغری در دوران بزرگسالی خواهند شد و از این پس باید تلاش کنند تا حجم چربی های بدن را افزایش دهند .

همانطور که بیان شد  تعداد سلول‌های چربی می‌توانند رشد کنند اما هیچ وقت از بین نمی روند.

برای چاق شدن روش هایی ارائه میکنیم که امیدواریم مفید واقع شود

چرا چاق نمیشوم؟

۱- کالری دریافتی خود را دوبرابر کنید ، بیش از آنچه تاکنون غذا میخوردید تغذیه کنید . برخی افراد لاغر به اندازه رفع احساس گرسنگی غذا مصرف می‌کنند در حالی‌که برای افزایش وزن این مقدار کالری دریافتی کافی نیست.

۲- منتظر گرسنگی نمانید ، سعی کنید قبل از اینکه کاملا احساس گرسنگی میکنید به سراغ غذا بروید ، درست کاری که افراد چاق میکنند . ساعات خود را هر دو یا سه ساعت تنظیم کرده و سر ساعت وعده غذایی مصرف کنید. صبحانه ی خود را درست  ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بعد از بیدار شدن بخورید ، این کار باعث میشود تا معده تان برای دریافت غذا آماده شود ،سعی کنید از مواد مغذی و مقوی برای این  وعده استفاده نمایید .

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در کم کردن وزن

۳- تا میتوانید از بشقاب و ظروف بزرگ استفاده کنید تا حجم بیشتری مواد غذایی انتخاب و مصرف کنید .

۴- غذاهای پرکالری مصرف کنید ، خوردن غذاهای پرکالری انرژی زیادی به شما میدهد و میتواند عامل چاق شدن شما بشوند. خوردن غذاهای کم حجم و پرکالری برای شما مفید است .

۵- سعی کنید کربوهیدرات و پروتئین زیادی مصرف کنید .

در ادامه ی مطالب به شما روش های مختلفی برای چاق شدن ارائه خواهیم کرد تا بتوانید به وزن ایده آل تان برسید .

با آرزوی سلامتی برای شما
مدیریت سایت دکتر کوروش صمد پور متخصص تغذیه و رژیم درمانی

درباره نویسنده

drsamadpour
خدمات دکتر صمدپور: ارائه برنامه غذایی تخصصی ویزه دوران بارداری و شیردهی، کودکان چاق یا کم وزن، سالمندان و ورزشکاران ارائه برنامه غذایی تخصصی ویژه بیماران دیابتی، قلبی، کلیوی، گوارشی و کبد چرب رفع چاقی موضعی و کاهش سایز در تمام نقاط بدن با جدیدترین دستگاه لاغری

پاسخ

7 + سیزده =









Call Now Button