میز تلویزیون

لاغری موضعی با دستگاه

لاغری موضعی با دستگاه یک روش لاغری غیرتهاجمی است است که قدرت درمانی فوق العاده ای دارد. در این روش برای جهت بین بردن چربی های موضعی بدن و کاهش وزن از دستگاهی به نام RF استفاده می شود.

کافی است که فقط چند جلسه از دستگاه لاغری استفاده کنید تا چربی های انباشته شده در طول سالیان را در مدت کوتاهی حذف کنید. یکی از پیشرفت های مهم که در فناوری RF ایجاد شده است چند قطبی شدن آن است. این فناوری می تواند در سلول های چربی و شکل کیفی پوست تأثیرگذار باشد.

لاغری موضعی با دستگاه

لاغری موضعی با دستگاه چگونه است؟

این دستگاه باعث گرم شدن سلول های چربی می شود. در اثر گرمای ایجاد شده دستگاه لاغری اسیدهای چرب سیستم لنفاوی آزاد می شود و به صورت فیلتر عمل خواهند کرد. اسید های چرب آزاد شده خرد و فشرده می شوند و در اثر آن بدن لاغر تر خواهد شد.

دستگاه لاغری RF را هم می شود به شکل مستقل و هم به صورت همزمان با دستگاه کاویتاسیون مورد استفاده قرار داد. یکی دیگر از خاصیت های دستگاه لاغری اینست که علاوه بر لاغری موضعی می تواند انرژی و گرما را به لایه های مختلف پوست برساند.

فیبرهای کلاژن در اثر این گرما در پوست منقبض می شوند و پوست سفت تر و جوان تر به نظر می رسد. فیبرهای کلاژن و الاستین جدید دراثر افزایش متابولیسم فیبروبلاست ها در سطح زیرین پوست به وجود می آید.

لاغری موضعی بازو با دستگاه RF

اشخاصی که دچار افتادگی در ناحیه بازو هستند، می توانند تأثیر فوق العاده ای از دستگاه لاغری بگیرند. در اثر کاهش وزن پوست بازو و زیربغل دچار افتادگی ناخوشایندی خواهد شد و ظاهر نامناسبی را برای فرد ایجاد خواهد کرد.

سلولیت چگونه به وجود می آید؟

سلولیت در اثر متورم شدن سلول های چربی در لایه هایپودرم و به دنبال آن فشار لایه درم بر روی بافت همبند ایجاد می شوند. برای درمان سلولیت بایستی اول کاویتاسیون و بعد از آن RF بر روی پوست بازو انجام شود.

لاغری موضعی با دستگاه RF  چه مزایایی دارد؟

  • دستگاه RF  باعث ایجاد آسیب و یا سوختن پوست نمی شود.
  • این دستگاه لاغری موضعی از ایمنی بالایی برخوردار است.

لاغری موضعی با دستگاه Rf چه عوارضی دارد؟

  • گرمایی که از طریق دستگاه لاغری به پوست اعمال می شود بسیار کم است و بلافاصله بعد از برداشتن دستگاه اثر آن از بین می رود و خیلی قابل حس نیست.

از طرفی قرمزی ایجاد شده توسط گرما بعد از گذست یک الی دوساعت کاملا محو می شود.

  • بعد از استفاده از دستگاه RF  شما لازم است که از پوست خود در مقابل نور مستقیم خورشید محافظت کنید.
عوارض لاغری موضعی با دستگاه RF

نتایج لاغری موضعی با دستگاه Rfچگونه است؟

میزان اثر بخشی این روش در افراد مختلف متفاوت است. دوره درمانی  معمولا در حدود 6 تا 8 جلسه است. مدت زمان استفاده دستگاه در نواحی مختلف بدن متفاوت است. این روش در هریک از نقاط بدن به طور معمول 30 دقیقه زمان می برد و در طول این مدت درد قابل توجه ای احساس نمی شود.

مراقبت های قبل از لاغری موضعی با دستگاه RF

  • شما می بایست روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.
  • در رژیم لاغری تان از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.
  • سعی کنید پیاده روی سریع را در برنامه روزانه تان بگنجانید.
  • یک هفته قبل از روش لاغری RF مصرف دخانیات والکل را قطع کنید.
  • قبل از جلسات درمانی از کرم های موضعی و لوسیون ها بر روی پوست استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از لاغری موضعی با دستگاه RF

  • سعی کنید طبق رژیم غذایی مورد توصیه پزشک پیش بروید.
  • تا 24 ساعت بعد از جلسات لاغری، ایجاد گرما و قرمزی را در پوست شما طبیعی بوده و بعد از آن از بین خواهد رفت.
  • بعد از جلسات نیز سعی کنید برنامه پیاده روی روزانه را ادامه دهید.
  • یک هفته بعد از جلسات درمانی از مصرف دخانیات و الکل اجتناب کنید.
نتایج لاغری موضعی با دستگاه

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای روش لاغری RF نیستند؟

  • اگر طی 6 ماه گذشته از فیلر(ژل یا چربی) و تزریق بوتاکس استفاده کرده اید.
  • زنانی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند
  • کسانی که باتری قلب یا پیس میکر دارند.
  • افرادی که در بدن خود پروتز فلزی دارند نباید از دستگاه لاغری برای کاهش وزن استفاده کنند. این فلزات جذب انرژی قلب منفی و سوختگی می شوند.
  • روش لاغری با دستگاه RF برای بیماران قلبی و سرطانی مناسب نیست.

دلایل چاقی موضعی در افراد چیست؟

بسیاری از افراد دارای وزن متناسب هستند ولی در برخی نواحی مبتلا به چاقی موضعی هستند. این تجمع چربی در اطراف پهلوها، شکم، باسن و ران ها دیده می شود. در بعضی مواقع این تجمع چربی به صورت سلولیت ظاهر می شود.

سلولیت حالتی است که در آن توده های چربی در مناطقی ازبدن و زیر پوست برجستگی ایجاد می کنند و ظاهر پرتغالی به پوست می دهند. علت ایجاد سلولیت کاهش جریان خون در این نواحی است و بیشتر در زنان مشاهده می شود.

بسیاری از افراد از عمل جراحی و بی هوشی که می توانند تهاجمی باشند بیم دارند و تمایلی به انجام این روش ها ندارند. به این افراد نیز توصیه می شود از روشهای غیر تهاجمی و بدون خطر مانند دستگاه لاغری  3-MAX که تر کیبی از RF ، کویتیشن  و واکیوم می باشد  استفاده کنند. این روش با طول موج مشخصی باعث از بین بردن چربی های موضعی می شود.

افراد معمولا برای لاغر کردن این نواحی به انواع رژیم ها روی می آورند ولی در طی آن دچار لاغری کلی می شوند و ناحیه مورد نظر همچنان نسبت به سایر نواحی چاق است. در این موارد به افراد توصیه می شود در کنار یک برنامه غذایی مناسب و فعالیت بدنی از دستگا ههای لاغری موضعی استفاده کنند.

دلایل چاقی موضعی در افراد

RF  یا رادیو فرکانسی چیست؟

RF روشی بسیار مؤثردر لاغری موضعی می باشد که درآن از جریان الکتریکی استفاده می شود. این روش از زمان کشف الکتریسته به منظور انجام اهداف گوناگون انجام می شود. روش RF برای رفع علائم پیری، چین و چروکها، سلولیت وتجمع چربی در مناطق مختلف بدن کاربرد دارد.

روش RF دو نوع uni polar و biopolar دارد که در طی آن امواج رادیو فرکانس به ترتیب  تا عمق تقریبی 20 میلی متر و 2تا4 میلیمتر نفوذ می کنند. یعنی  حالت اول بر پوست و بافت چربی زیرآن اثر می گذارد ولی حالت دوم فقط روی پوست و کلاژن سازی آن اثر می گذارد وبرای جوانسازی و سفت شدن پوست استفاده می شود.

دستگاه RF tightening دستگاهیست که در آن امواج رادیویی که دارای فرکانس بالایی هستند تولید می شوند. این امواج از بافت های بدن عبور داده می شوند و باعث ایجاد حرارت در این نواحی می شوند . حرارت ایجاد شده به طور کلی دو استفاده دارد:

  • درمان سلولیت و لاغری موضعی
  • جوان سازی و کلاژن سازی برای ازبردن چین و چروکها و خطوط اخم و خط لبخند

که در این مطلب قصد داریم تا بیشتربه توضیحات مورد 1 بپردازیم:

وکیوم:

درروش وکیوم دستگاهی که به کار می رود مانند دستگاه ماساژ است که در آن با مکش سبب نفوذ بهتر امواج رادیو فرکانسی و برقراری بهتر جریان خون و  جریان لنف می شود.

همین امر سبب می شود تا مواد زائد از بین برود و باعث تبادلات پالسی انقباضات عضلات بشود. این روش مانند ورزش کردن سوخت و ساز را بالا می برد و باعث شکسته شدن چربی ها و نهایتا کاهش سایز می شود.

Cavitation:

به برخورد نوعی از امواج صوتی ( اولترا سوند) با فرکانس بالا به مولکول های آب  و ایجاد حباب های ریزآب اصطلاحا کویتیشن می گویند. اولترا سوند روشی آسان و بدون درد می باشد که در زمان کوتاهی (چیزی حدود 45 دقیقه الی 1 ساعت) قابل انجام است و به میزان زیادی سلولیت را درمان می کند.

 روش کویتیشن در سالهای 2011  تقریبا روشی نوین برای لاغری موضعی بود ولی زیاد انجام نمی شد و بیشتر لیپوساکشن انجام می شد. ولی رفته رفته با مشاهده مزایای کویتیشن، سرعت انجام آن و کم هزینه تر بودن، جای خود را به لاغری و از بین بردن سلولیت با کویتیشن داد.

کویتیشن یک روش ایمن و موثر در امر لاغری موضعی می باشد که هیچ نیازی به عمل جراحی ندارد . در این روش امواج اولتراسوند با فرکانسی که به مولکولهای چربی برخورد می کنند و با اجاد حباب های میکروسکوپی باعث شکسته شدن آنها می شوند و سپس از طریق لنف دفع میشود.

از نواحی که کویتیشن بر آنها مؤثر است می توان به شکم، ران، پهلوها و باسن اشاره کرد و روشی برای لاغری کلی نمی باشد. پس از این عمل به فرد بسیار توصیه می شود که فعالیت بدنی مناسب داشته باشد و در  رژیم غذایی اش از غذاهای کم چرب و کم کالری استفاده کند.

دستگاه لاغری 3-MAXتر کیبی از RF  ، کویتیشن  و واکیوم می باشد که روشی بسیار مؤثر و مهم در آب کردن چربی های موضعی است.در هر جلسه درمانی با این روش شما به طورمشخص تغییر سایز را احساس می کنید.

بیشتر بخوانید:

رژیم لاغری

رژیم چاقی

لاغری به روش کرایولیپولیز

در حال حاضر دیگر دستگاه RF جهت لاغری موضعی مورد استفاده قرار نمی گیرد و یک روش قدیمی محسوب می شود. جایگزین آن روش لاغری موضعی به وسیله دستگاه کرایولیپولیز است.

کرایولیپولیز یک روش جدید است که شامل خنک سازی غیر تهاجمی چربی بدن برای تجزیه سلول های چربی و در نتیجه کاهش چربی بدن بدون آسیب به بافت های دیگر است.

به تازگی این روش لاغری موضعی برای بسیاری از مراجعین مطب دکتر کورش صمدپور مورد استفاده قرار میگیرد و شاهد نتایج موفقیت آمیزی در این زمینه بوده است.

اشتراک گذاری مقاله

عضویت در خبرنامه مقالات پزشک

برای دریافت آخرین مقالات پزشکی ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید .

مقالات مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

لاغری موضعی با دستگاه
Picture of دکتر کوروش صمدپور
دکتر کوروش صمدپور

::‌ متخصص تغذیه در غرب تهران ::

فهرست

دکتر کوروش صمد پور

::‌ متخصص تغذیه در غرب تهران ::

پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی MD,PhD
فارغ التحصیل پزشکی از دانشگاه تهران MD