کاهش اضافه وزن بعد از تعطیلات نوروز

عید نوروز یکی از اعیاد با شکوه و باستانی ایرانیان است. اکثر افراد در ایام عید به دلیل افزایش دید بازدید و سفر ممکن است دچار اضافه وزن شوند. یکی دیگر از علل اضافه وزن در این ایام، عدم رعایت برنامه ورزش های روتین است. با داشتن رژیم غذایی مناسب، از دست دادن این اضافه وزن ها آسان است. بنابراین ضروری است که قبل از اینکه خیلی دیر شود، روتین مناسب برای بازیابی بدن ایده آل خود را از سر بگیرید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد کاهش اضافه وزن بعد از تعطیلات نوروز بدانید.

کاهش اضافه وزن بعد از تعطیلات نوروز

تعطیلات نوروز زمان شادی و جشن است. با این حال، می تواند برای بسیاری از افراد به دلیل افزایش وزن و دعوت به مهمانی ها تبدیل به کابوس شود، به خصوص اگر پرخوری کنید. غذاهای سنگین مانند نشاسته، شیرینی ها و … ممکن است آن چیزی که ما برای احساس سلامت و انرژی برای سال جدید نیاز داریم، نباشند. مردم اغلب در طول تعطیلات از آنچه می‌خورند غافلگیر می‌شوند، زیرا در عید نوروز در معرض غذاهای پرکالری هستند که در طول سال ممکن است از خوردن آنها پرهیز کنند. کیک، کلوچه، شیرینی و آجیل از مواردی هستند که ممکن است در خوردن آنها زیاده روی گردد. به همین دلیل جای تعجب نیست که بسیاری از افراد پس از افزایش وزن احساس گناه یا شرمساری می کنند. خبر خوب این است که می توانید کارهای خاصی را انجام دهید تا به کاهش اضافه وزن بعد از تعطیلات نوروز کمک کنید.

شما می توانید کارهای زیادی برای کاهش وزن انجام دهید. اما به یاد داشته باشید که  باید صبور باشید، سخت تلاش کنید تا به بدنی سالم برسید و هرگز تسلیم نشوید. در اینجا نکاتی در مورد اینکه چگونه می توانید به اندام خود بازگردید، آورده شده است.

بهترین دکتر برای کاهش وزن

در مورد خوردن موز قبل از تمرین بیشتر بدانید.

برنامه ریزی کنید

با قدم های کوچک و با ایجاد تغییرات کوچک شروع کنید. سپس با رسیدن به نتایجی که می خواهید به آن برسید، به تدریج اهداف بیشتری ایجاد کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تمرکز و انگیزه بیشتری داشته باشید.

مایعات فراوان بنوشید

آب، دمنوش های گیاهی  شما را هیدراته نگه می دارند. نوشیدن مایعات زیاد نیز تمرین خوبی در طول برنامه کاهش وزن شما است. برخلاف نوشیدنی هایی که قند دارند، این نوشیدنی ها به بدن شما کمک می کنند تا از شر سموم خلاص شود و از بیمار شدن شما جلوگیری کنید.

به طور منظم ورزش کنید

کالری اضافی تعطیلات را بسوزانید و سال جدید را با یک برنامه ورزشی برای حفظ سلامتی خود شروع کنید. هنگام تلاش برای کاهش وزن ناشی از پرخوری باید ورزش کنید زیرا می تواند به افزایش متابولیسم شما کمک کند. در نتیجه عضله به دست خواهید آورد (نه وزن!) و این ماهیچه ها به شما کمک می کنند چربی بدن را سریعتر بسوزانید. همچنین، انجام فعالیت روزانه کافی نه تنها برای کاهش وزن بلکه برای سالم ماندن ضروری است.

خواب کافی داشته باشید

وقتی خسته هستیم، بیشتر غذا می خوریم. اگر می خواهید وزن کم کنید، پس هیچ راهی بهتر از خواب کافی وجود ندارد. خواب به بدن کمک می کند تا خود را تنظیم کند و برای آنچه که نیاز دارد آماده باشد. نداشتن خواب کافی می تواند منجر به پرخوری یا عدم خوردن غذا شود. اولی منجر به چاقی می شود که با بسیاری از بیماری های جسمی مانند فشار خون بالا و دیابت مرتبط است. این گونه بیماری ها در صورت تشخیص زودهنگام قبل از هر گونه آسیب جدی قابل پیشگیری هستند.

از غذاهای فرآوری شده دوری کنید

به جای آن غذاهای کامل و فرآوری نشده بخورید. اینها برای شما سالم تر هستند و وزن شما را پایین نگه می دارند. از سوی دیگر، غذاهای فرآوری شده برای شما ناسالم هستند و به افزایش وزن شما در تعطیلات کمک می کنند. وقتی غذاهای فرآوری شده می خورید، مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت نمی کنید. این غذاها همچنین قند، چربی و کالری بالایی دارند و به کاهش وزن شما کمکی نمی کنند. در واقع، آنها کار را سخت تر می کنند.

در مورد رژیم چاقی بیشتر بدانید.

خوردن میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی و کم کالری هستند. خوردن زیاد و افزودن آنها به وعده غذایی روزانه راه خوبی برای کاهش وزن و سالم ماندن است. آنها شما را سیر نگه می دارند و مانند غذاهای فرآوری شده به افزایش وزن کمک نمی کنند.

غذا نخوردن در اواخر شب

یکی از عوامل موثر در افزایش وزن، زمان خوردن شما در روز است. اگر ورزش می کنید، مقدار زیادی میوه و سبزیجات می خورید، و مایعات کافی می نوشید، اما همچنان وزن اضافه می کنید، به احتمال زیاد در زمان نامناسبی غذا می خورید.

خوردن نزدیک به زمان خواب می تواند باعث افزایش وزن شود. نوشیدن بیش از حد نوشیدنی های پر از قند مانند آبمیوه یا نوشابه نیز همینطور است. به این دلیل است که بدن ما هنگام خواب غذا را به خوبی متابولیزه نمی کند.

مصرف روزانه مولتی ویتامین

مصرف مولتی ویتامین ها به حفظ سطح انرژی کمک می کند، که در صورت ورزش منظم ضروری است.

کسی را پیدا کنید که از شما حمایت کند.

داشتن کسی که شما را تشویق کند و در کنار شما باشد، هنگام تلاش برای کاهش وزن، کلیدی است. در حالت ایده آل، این شخص باید خودش تجربه مشابهی را پشت سر گذاشته باشد و بداند برای عبور از این هدف سخت چه چیزی لازم است.

رژیم برای کم کردن وزن

در مورد درمان چاقی شکم بیشتر بدانید.

کاهش وزن با نوشیدنی های گیاهی

نوشیدنی های گیاهی سرشار از پری بیوتیک ها و آنتی اکسیدان ها هستند. افزودن آنها به رژیم غذایی می تواند به پاکسازی بدن شما و کاهش اضافه وزن بعد از تعطیلات نوروزکمک کند. سعی کنید آنها را در دستور العمل های روزمره خود بگنجانید.

در مورد لاغری موضعی با دستگاه بیشتر بدانید.

کلام آخر

کاهش اضافه وزن بعد از تعطیلات نوروز یکی از دغدغه های اصلی همه افراد می باشد. اگر تمام روش های گفته شده را انجام دادید و نتیجه مورد نظر شما حاصل نشد، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشاوره داشته باشید. دکتر کورش صمد پور بهترین متخصص تغذیه در تهران هستند.

اشتراک گذاری مقاله

عضویت در خبرنامه مقالات پزشک

برای دریافت آخرین مقالات پزشکی ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید .

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 11 =

کاهش اضافه وزن بعد از تعطیلات نوروز
دکتر کوروش صمدپور
دکتر کوروش صمدپور

::‌ متخصص تغذیه در غرب تهران ::

فهرست

دکتر کوروش صمد پور

::‌ متخصص تغذیه در غرب تهران ::

پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی MD,PhD
فارغ التحصیل پزشکی از دانشگاه تهران MD