میز تلویزیون

رژیم لاغری شکم

اگر وقتی در آینه نگاه می کنید اولین چیزی که متوجه می شوید مشکل بزرگی شکم است، احتمالا از داشتن آن بسیار ناراحت هستید. زیرا بسیاری از افراد از چربی جمع شده در ناحیه شکم ناراحت هستند. در کل اگر از چربی های ناحیه شکم خود نا راضی هستید، وقت خود را با روش های غیر اصولی و غیرعلمی تلف نکنید و با مراجعه به یک متخصص تغذیه، برنامه درمانی مناسب خود را دریافت کنید. در این مقاله با فرآیند آب شدن شکم آشنا می شوید و در مورد رژیم لاغری شکم اطلاعاتی به دست می آورید.

ضرورت مشاوره با متخصص تغذیه

در این فرآیند اول از همه، شما باید با کاهش کالری و داشتن رژیم غذایی سالم تر شروع کنید. بعد از مدتی اعدادی که روی ترازو می بینید شروع به کاهش می کند، اما مشکل اینجاست که با وجود لاغر شدن کل بدن، شکم آنقدر که دوست داری آب نمی شود. بنابراین شرایط شما را غمگین می کند و انگیزه شما از بین می رود.

سپس با بی انگیزگی به درست خوردن ادامه می دهید. در روند فعلی، کاهش وزن شما به دلیل ادامه رژیم غذایی برای مدت طولانی متوقف می شود و دیگر نمی توانید وزن کم کنید و این موضوع باعث نگرانی شما می شود. تقریباً دیگر انگیزه ندارید و هر از چند گاهی از رژیم پیروی نمی کنید. در این حالت شاید بتوان گفت شکم شما اندکی بهبود یافته است، اما کافی نیست. در ادامه شما کاملا تضعیف روحیه می شوید و رژیم را رها می کنید. بنابراین برای داشتن برنامه مناسب رژیم غذایی باید با متخصص تغذیه مشاوره کنید. مشاوره دلسوزانه در تمام مراحل کنار شماست و به شما کمک می کند که انگیزه خود را حفظ کنید.

رژیم چاقی شکم

در مورد مقدار مجاز مصرف روزانه سدیم بیشتر بدانید.

کاندیدای مناسب رژیم لاغری شکم

  • فردی است که در جریان رژیم لاغری شکم
  • انگیزه خود را حفظ می کند و به رژیم پایبند می ماند.
  • اهداف واقع بینانه دارد و بدن خود را می شناسد.
  • در طول فرآیند، تغذیه و داشتن ورزش را رعایت می کند.
  • فردی که از سلامت جسمانی برخوردار است و مشکل هورمونی یا سلامتی ندارد. در صورت وجود هر گونه بیماری پیش از رژیم رژیم لاغری شکم باید تحت درمان قرار بگیرید.

چرا برای لاغری شکم به دکتر تغذیه مراجعه کنیم؟

برای آب کردن شکم خود نیازی به روش های فانتزی، ژنتیک خوب یا غذاهایی ندارید که منجر می شود دائما احساس خستگی کنید. تغییرات ساده و کمی صبر شما را برای موفقیت آماده می کند.

اگر می خواهید شکم خود را آب کنید، باید با تنظیم تغذیه خود شروع کنید. زیرا رژیم غذایی تعیین می کند که سلول های چربی در کجا جمع شوند. مهمترین چیزی که در اینجا باید تغییر دهید دفعات تغذیه، میزان درشت مغذی های مصرفی و میزان کالری است. کاهش میزان کالری برای چربی سوزی بسیار مهم است، دفعات تغذیه و مقدار درشت مغذی ها برای حفظ فرآیند چربی سوزی ارزشمند است.

بنابراین لازم است که میزان کالری مصرفی خود را در هر روز در نظر بگیرید.

 اگر در عرض دو هفته وزن کم نکنید، می توانیم پیش بینی کنیم که متابولیسم شما کندتر از حد انتظار کار می کند. کاری که در اینجا باید انجام دهید این است که بین 300 تا 500 کالری از کالری هایی که اکنون دریافت می کنید کاهش دهید و رژیم را ادامه دهید. در صورتی که باز هم نتیجه نگرفتید به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

در مورد راه کارهای کاهش وزن بیشتر بدانید.

موارد مصرف و منع مصرف در چاقی شکم

برخی غذاها به طبع، چربی شکم را بدتر از سایر غذاها می کنند، در حالی که برخی به کاهش چربی شکم کمک می کنند.

اینها را مصرف کنید

  • غذاهای حاوی فیبر
  • غذاهای حاوی چربی های سالم
  • غذاهای سرشار از پروتئین
  • سبزیجات و میوه های کم قند
  • آب سبزیجات

اینها را مصرف نکنید

  • منابع کربوهیدرات
  • غذاهای حاوی چربی ترانس
  • غذاهای فرآوری شده و آماده مصرف
  • میوه ها و آب میوه های پر قند
  • نوشابه های گازداربدون شیرین کننده یا با شیرین کننده

غذاهای مناسب برای لاغری شکم

غذاهای حاوی فیبر به کربوهیدرات‌های مصرفی کمک می‌کنند تا دیرتر وارد خون شوند. علاوه بر این، فیبر منجر می شود که برخی از مواد مغذی بدون هضم از بین می روند.

منابع کربوهیدرات ساده چربی شکم را بدتر می کند. کربوهیدرات های ساده که این کار را با افزایش سریع قند خون انجام می دهند، در بسیاری از غذاهای فرآوری شده به وفور یافت می شوند. اگر طعم و مزه ای شیرین است و هنگام مصرف باعث خوشحالی شما می شود، احتمالاً حاوی کربوهیدرات های ساده است.

دریافت کربوهیدرات های موجود در رژیم غذایی از منابع با کیفیت و دیر هضم بسیار مهم است. این بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد مقاومت به انسولین که باعث ایجاد چربی در شکم می شود و لاغری شکم استَ، می باشد.

چربی های سالم برای افرادی که مقاومت به انسولین دارند و در کنترل وزن مشکل دارند بسیار مهم هستند. علاوه بر این، همانطور که تصور می شود، چربی های سالم خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش نمی دهند. روغن هایی که توصیه می کنم روغن زیتون فوق بکر، روغن نارگیل و کره طبیعی هستند. از طرف دیگر چربی های ترانس برخلاف چربی های سالم مسئول افزایش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی هستند. چربی های ترانس اغلب در غذاهای فرآوری شده یافت می شوند. همچنین استفاده از روغن آفتابگردان، روغن کانولا را حتی در صورت عدم وجود چربی ترانس توصیه نمی کنم.

غذاهای سرشار از پروتئین از نظر کنترل بهتر قند خون، ایجاد سیری و مفیدتر بودن از نظر بار کالری، تأثیرات مهمی در کاهش نسبت چربی شما دارند. غذاهای غنی از پروتئین که مصرف آنها را به شما توصیه می کنم تخم مرغ، ماهی و گوشت قرمز است. به خصوص ماهی سرشار از اسیدهای چرب مهم است که به کاهش میزان چربی شکم کمک می کند. تنظیم 25 درصد از کالری رژیم غذایی با پروتئین به آب شدن چربی در ناحیه شکم، به میزان 12 درصد کمک می کند.

باید حقیقت مصرف میوه و سبزیجات را بدانید. مصرف میوه صرفاً به دلیل محتوای ویتامین آن، بار اضافی قند ساده را به شما می دهد. در عوض، خوردن یک رژیم غذایی مبتنی بر سبزیجات بسیار مفیدتر خواهد بود. به همین ترتیب، آب میوه ها و نوشیدنی های گازدار مواردی هستند که باید از آنها اجتناب کنید.

چاق بودن شکم

کلام آخر

اگر هدف شما فقط آب کردن شکمتان است، به شما توصیه می‌کنم در حین ورزش گرسنه باشید. به این ترتیب می توانید چربی بیشتری نسبت به انجام یک تمرین کامل بسوزانید. به خاطر داشته باشید که تمرینات طولانی مدت بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد. زیرا بدن شما می تواند در پاسخ به ورزش طولانی مدت با کمبود کالری که ایجاد می کنید دچار استرس شود. در هر زمانی لازم است که برای داشتن یک رژیم لاغری شکم مناسب با یک متخصص تغذیه متخصص مشورت کنید. این اطمینان را داشته باشید که در صورت دریافت رژیم غذایی مناسب می توانید در زمان کوتاهی از شر چاقی شکم رهایی یابید.

اشتراک گذاری مقاله

عضویت در خبرنامه مقالات پزشک

برای دریافت آخرین مقالات پزشکی ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید .

مقالات مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهار =

رژیم لاغری شکم
Picture of دکتر کوروش صمدپور
دکتر کوروش صمدپور

::‌ متخصص تغذیه در غرب تهران ::

فهرست

دکتر کوروش صمد پور

::‌ متخصص تغذیه در غرب تهران ::

پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی MD,PhD
فارغ التحصیل پزشکی از دانشگاه تهران MD