بهترین مواد غذایی برای صبحانه

بهترین مواد غذایی برای صبحانه

می دانید که وعده صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی است که باید به آن توجه بسیاری شود.زیرا این وعده غذایی بعد از 10 ساعت ناشتایی میل می شود و برای برخی افراد صرف این وعده غذایی بسیار مهم است.برای مثال افرادی که قند خون شان بالا و پایین می شود و یا افرادی که به دیابت مبتلا هستند باید صبحانه را بطور کامل میل نمایند.در این مقاله در ارتباط با مواد غذایی مناسب برای صبحانه با شما صحبت خواهیم نمود.

نقش پروتئین در صبحانه

یکی از مواد غذایی که باید در وعده غذایی صبحانه گنجانده شود پروتئین است.پروتئین را می توان در مواد غذایی زیر یافت نمود:

  • پنیر
  • تخم مرغ
  • غلات

بهترین صبحانه چه ویژگی هایی دارد؟

در اینجا در ارتباط با ویژگی های یک صبحانه مناسب با شما صحبت خواهیم نمود.با انتخاب مواد غذایی مناسب برای صبحانه می توانید بهترین صبحانه را میل نمایید و روزتان را با شادی و سلامت کامل آغاز نمایید.

بهترین مواد غذایی برای صبحانه

پنیر مناسب برای صبحانه

پنیر یکی از مواد غذایی است که در صبحانه نیاز است و بهتر است که از پنیر های تازه استفاده نمود.پنیر سفید یا پنیر تبریز یا لیقوان از بهترین پنیرهایی است که می توان در صبحانه استفاده نمود.بهتر است که از پنیرهایی که فراوری شده اند یا خامه ای هستند و یا اینکه دارای فلفل، گوجه فرنگی،گردو و … هستند استفاده نکنید زیرا این نوع پنیرها دارای چربی فراوان هستند و برای سلامت شما مناسب نیستند.

بهترین نان برای صبحانه

اگر می خواهید بهترین نان را برای صبحانه انتخاب نمایید بهتر است که از نان های سنتی ، نان بربری و نان سنگک استفاده نمایید. نان سبوس دار نیز گزینه ی مناسبی برای وعده غذایی صبحانه است.تا جایی که ممکن است از نان لواش و نان تافتون در صبحانه تان استفاده نکنید.بخصوص افرادی که مبتلا به دیابت هستند و یا اینکه اضافه وزن دارند نباید از نان های لواش و تافتون استفاده کنند.

همچنین می توانید نان ها را به صورت تکه های کوچک به اندازه کف دست تقسیم کنید و در فریزر نگهداری نمایید و در هر وعده که می خواهید مصرف کنید قسمتی از آن را گرم نمایید.

نکته ی مهمی که در ارتباط با نان ها لازم است که بدانید اینکه نباید نان بصورت تیره در بیاید زیرا در این صورت آکریلامید که ترکیبی سرطان زاست در نان تولید خواهد شد و برای سلامت شما مضر است.

بهترین چای برای صبحانه

در ارتباط با چای می توان گفت که چای صبحانه باید تازه دم باشد.بهتر است که در تهیه چای کمی دقت نمایید و چای کمرنگ و ولرم سرو کنید .همچنین توجه داشته باشید که بهتر است از قند، شکر و کشمش استفاده نکنید.بهتر است که چای را سرد میل نمایید تا سلامتتان به خطر نیافتد.

با رعایت این نکات می توانید به راحتی صبحانه ای مناسب را میل نمایید و صبح تان را با آرامش شروع نمایید.

با آرزوی سلامتی برای شما
مدیریت سایت دکتر کوروش صمد پور متخصص تغذیه و رژیم درمانی

 

درباره نویسنده

drsamadpour
خدمات دکتر صمدپور: ارائه برنامه غذایی تخصصی ویزه دوران بارداری و شیردهی، کودکان چاق یا کم وزن، سالمندان و ورزشکاران ارائه برنامه غذایی تخصصی ویژه بیماران دیابتی، قلبی، کلیوی، گوارشی و کبد چرب رفع چاقی موضعی و کاهش سایز در تمام نقاط بدن با جدیدترین دستگاه لاغری

پاسخ

سه × یک =